(Résolu)supprimer une application de l'iphone 4

Dans ce forum iphone ,vous pouvez demander un tuto spécifique , ou poster vos tuto pour le forum iphone 4G
Règles du forum
Les régles du forum " tuto des membres"

Les copié-collé d'autres site sont interdits ,comme les liens pointants vers d'autres forums
Vos tutus seront vérifiés puis testés avant d'etres déplacés dans le forum "tuto Officiels" par un modérateur
Tout autre sujet ne traitant pas de tuto se verra mis a la corbeille du forum !

(Résolu)supprimer une application de l'iphone 4

Message non lupar sbernard » Dim 12 Fév 2012 17:48

Bonjour,

J'ai une icone sur mon iphone qui s'est installée par ma faute en faisant une mauvaise manipulation.
Généralement pour supprimer une application on appuie sur la croix de l'appli en question mais lorsque je fais cela je n'ai pas la croix.

Comment je peux supprimer cette application (qui est en chinois) ????

Merci.

C'est bon, j'ai trouvé ça...impect !

2, into the / var / mobile / Library / NetDragon / Applications / directory, delete “Pandaspace.app” “PandaHome.app” (that link above this directory is the file where the real file, before the Friends of the Friends of the methods provided are not removed this directory, if present on the cell phone has no software installed with the 91, you can directly to the / var / mobile / Library / NetDragon / directory removed);
uninstall steps are as follows:
91 mobile assistant and current daemon does not provide an uninstall feature, if you need to uninstall the daemon on the phone, you can manually remove to uninstall.
In addition, the jail and the skull is really ugly, you can delete
added: 91 If you install PXL format used before the procedure, then, / var / root / Media / directory there will be a PXL directory. If you remove the 91 guard on the phone while still PXL program, so please keep this directory. If you phone has no PXL format procedure, and you do not intend to install the PXL after the format process, then you can delete this directory, completely erase any trace of 91. Remove the software actually does not matter, you can use the “synchronization assistant” re-download, do not pretend to like 91 daemon will not waste memory
3, into the / System / Library / LaunchDaemons / directory, delete NetDragon. Mobile.iPhone.PandaDaemon.plist file (the guardian of the configuration file 91);
before you need to uninstall an iPhone file management tools, such as on a PC iFunBox or iPhone
practical original Address: Perfect Uninstall to remove the 91 mobile assistant daemon Author: TerranceCheung
iFile. (Recommended iFunBox)
method:

5, into the / var / root / Library / directory, delete NetDragon directory (this is the guardian of the main program calls the component 91, when Set wallpaper and other operations, the guard will call this the inside of components to achieve the corresponding functions);
1, into the / Applications / directory, delete “Pandaspace.app” “PandaHome.app”
Overview: (from 91, away from the white Apple)
delete file: / usr / bin / animate
4, into the / usr / bin / directory, delete TQServer file (this is the main guardian of 91);
7, restart the phone.
6, into the / private / var / root / Media directory, delete ndDaemon directory;
sbernard

IDevice: IPhone 4
Firmwear: IOS 5.0.1
Jailbreak: Sn0wbreeze
SHSH: 4.3.3
Basebande: 05.16.05
Desimlock: OUI Gevey Sim

Publicité

Re: supprimer une application de l'iphone 4 (résolu)

Message non lupar seblxl » Dim 12 Fév 2012 19:14

Bon bah Salur et merci d'avoir laissé la solution *impec* .
seblxl
Genius

Firmwear: IOS 6.0.1
Jailbreak: Evasi0n
SHSH: 4.2b3
Basebande: 04.12.02
Desimlock: OUI Officiel

Re: supprimer une application de l'iphone 4 (résolu)

Message non lupar JamesAlan » Jeu 14 Juin 2012 01:06

Pourquoi la supprimer quand tu peux traduire cette app en francais au lieu du chinois ?

Une traduction est dispo en cliquant ici
Dernière édition par seblxl le Jeu 14 Juin 2012 06:22, édité 1 fois.
Raison: Retrait lien
JamesAlan

Firmwear: IOS 5.1.1
Jailbreak: Rocky Racoon
SHSH: 4.3
Basebande: 1.0.13
Desimlock: OUI Officiel

Retourner vers Forum iphone TUTO de Membres

• Articles en relation
    Réponses
    Vus